10 TABIAT BUAT KAMU CEPAT TUA DARI USIA

Tanpa Disedari, 10 'Tabiat' Ini Buat Kamu Cepat Tua Dari Usia

Tak takut ke bila orang sekeliling nampak kamu tua dari usia sebenar kamu yang 'muda remaja'?

Bahkan, mereka yang berusia pun tetap mahu 'maintain' untuk nampak muda.

Banyak duit dilabur untuk mendapatkan status 'awet muda' pada wajah.

Tapi, tanpa disedari ada banyak perkara yang kamu lakukan yang sebenarnya menggalakkan lagi 'penambahan usia' pada diri kamu.

==========

Apa 10 perkara yang buat kamu lebih cepat tua dari usia? Ikuti artikel ini.

1. Tidur dengan make up - Memanglah orang puji bila pakai mekap, nampak cantik, tapi takkan tidur pun nak pakai make-up. Kesannya, kulit akan jadi kusam dan kering, lantas membuatkan wajah kelihatan tua dari usia sebenar.

2. Tak makan sayur dan ulam-ulaman - Andai nak wajah cantik dan awet muda, tentu sayur hijau dan ulam-ulaman tak dapat dielakkan.

3. Kurang minum air putih dan bersenam - Minum lapan gelas sehari untuk memiliki kulit yang bercahaya, muda dan sihat.Sambil itu, lakukan senaman ringan terutamanya senaman leher.

4. Sembur banyak minyak wangi di leher - Alkohol dalam minyak wangi mengeringkan kulit. Apatah lagi jika kamu mempunyai kulit yang sensitif. Lepas ni cukuplah dengan hanya menyembur di pergelangan tangan.

5. Ikat 'tocang' terlalu ketat - Bila terlalu kerat rambut jadi tidak sihat dan menyebabkan rambut gugur dengan lebih banyak dari kebiasaaannya.

6. Berat badan yo-yo - Berat badan tak tetap atau berlebihan membuatkan lehermu menggelebeh persis ayam belanda. Maintain kurus kerana orang yang kurus kebiasaannya akan nampak lebih muda dari usia.

7. Kerap sangat cuci muka - Geram tengok kondisi wajah berjerawat. Jadi, keraplah cuci muka. Kesannya, kulit jadi mengelupas dan merengsa sekaligus menjemput kulit yang berminyak dan pertumbuhan jerawat yang lebih kerap.

8. Makan tidak berpantang - Bila main belasah makanan berminyak atau berkafein, kesannya akan kelihatan pada kulit wajah kamu seperti jerawat dan lain-lain.

9. Aksesori sarat di leher - Kepada mereka yang suka pakai rantai di leher, lama kelamaan ia akan membuatkan kulit lehermu merenggang dan bergaris. Ubahlah pada pemakaian gelang dan cincin.

10. Suka mengumpat, gosip, buka aib orang dan marah - Selain perkara lain, sikap negatif ini menyebabkan seri pada wajah kamu hilang kerana faktor rohani. Jadi, elakkan dan hidup secara positif.
=========
Beutskin Essence SNE juga dapat membantu anda mendapat kulit yang muda dari usia, WhatsApp: 014 956 5112 ( Jy ) untuk pertanyaan & cara terbaik, berkesan dalam mengambil produk ini.

Comments

Popular posts from this blog

TESTIMONI & MAKLUMAT PENUH SNE KAPSUL

DOS SNE UNTUK PESAKIT KANSER

LA'SOUL Korea Skincare