Bagaimana untuk berjaya di dalam Bisnes Network Marketing?

Bagaimana untuk berjaya di dalam Bisnes Network Marketing?

1. Boleh dilatih.  Network Marketing atau MLM adalah bisnes duplikasi Mereka yang telah berjaya akan berkongsi rahsia kejayaan mereka, dan anda hanya perlu mendengar dan buat apa yang mereka beritahu.

Mereka yang berjaya telah melakukannya, dan mempunyai bukti pendapatan dan aset – maka jadilah orang yang senang dilatih, dan duplikasikan kejayaan mereka.

2. Capaikan impian, matlamat dan tindakan anda. Kenal pasti impian anda dahulu. Bayangkan rumah impian anda, kereta, percutian, cara hidup dan sebagainya.

Dari impian itu, tuliskan matlamat anda Matlamat adalah langkah yang perlu diambil untuk mencapai impian anda. Contoh, jika kereta impian anda adalah Mercedes CLS400 dengan harga RM500,000 dan bayaran bulanan RM3,500. Apakah langkah2 yang perlu untuk mencapai impian itu. Penambahan pendapatan mungkin diperlukan, maka matlamat anda ialah meningkatkan bonus bulanan anda kepada RM10,000 contohnya.

Kemudian pecahkan matlamat anda kepada Tindakan.
Untuk mendapat bonus RM10,000 apa yang perlu anda buat. Kongsi peluang perniagaan SFC kepada 10 orang sehari? Sebulan?

3. Kerja. Network marketing telah melahirkan lebih ramai jutawan dari industri lain. MLM bukan skim cepat kaya, anda hanya menjadi kaya dengan bekerja keras.

Ramai orang gagal kerana mereka menganggap bisnes MLM mereka sebagai hobi, hanya bekerja bila ada masa terluang. Sebaliknya orang yang berpendapatan tinggi di dalam MLM bekerja keras setiap hari.
Katalah selepas meneliti jadual kerja hakiki anda, anda hanya boleh memperuntukkan 10 jam seminggu untuk bisnes SFC. Ambil TMR (LMR)  anda dan tandakan slot masa yang sesuai. Ingat, kerja bukanlah membuka email atau melayari internet. Kerja di dalam MLM ialah menemui prospek, follow up, mendaftar ahli baru, menghadiri latihan dan memberi sokongan kepada downline.

Permulaannya, anda harus menghabiskan 90% masa untuk ‘prospecting’, presenting, follow up dan mendaftar ahli baru.
Setelah network anda berkembang, anda boleh memberi lebih masa kepada latihan dan sokongan. Tetapi jangan sekali-kali berhenti prospecting, atau bisnes anda akan mati.

4. Jadi konsisten berterusan. Kebanyakkan networker mengalah awal. Mereka harap mendapat RM10,000 sebulan, dan bila tidak dapat, mereka berhenti.
Anda memerlukan masa untuk membina rangkaian anda. Anda perlu ada ramai kawan, beri banyak presentasi dan mengharung pelbagai halangan (‘rejection’).
Walau bagaimanapun, orang yang konsisten pasti berjaya.
Jangan ‘give up’ kerana anda akhirnya akan berjaya.

5. Buat sejuta kawan.  Anda hanya akan berjaya di dalam networking jika anda membantu ramai orang lain menjadi kaya dan berjaya.
Jadi, keluar dan cari kawan baru yang boleh anda bantu untuk berjaya di dalam bisnes SFC anda. Lupakan kemahuan dan kehendak anda, sebaliknya berkhidmat kepada kawan-kawan anda. Lebih banyak kawan yang anda buat dan bantu, lebih besar peluang anda untuk berjaya dan menjadi jutawan SFC.

By_JyBoz

Comments

Popular posts from this blog

TESTIMONI & MAKLUMAT PENUH SNE KAPSUL

DOS SNE UNTUK PESAKIT KANSER

LA'SOUL Korea Skincare