17 Cara Menghilangkan Jerawat Yang Anda Boleh Amalkan Di Rumah

Cara Menghilangkan Jerawat 17 Tips Untuk Anda

Ia adalah satu fakta yang kita tahu bahawa yang kebanyakannya jerawat disebabkan oleh kotoran, tak jaga kebersihan, makanan berminyak dan lain-lain. 

Terdapat beberapa jenis jerawat yang boleh dilihat pada kulit manakala yang lain adalah tidak dapat dilihat. Jenis kedua jerawat di bawah kulit ini dipanggil jerawat buta. 

Hari ini, ingin saya bagitahu adalah bagaimana anda boleh merawat jerawat tersembunyi iaitu jerawat buta. Jerawat buta menyakitkan kerana berhampiran kulit dan saraf. 

Jerawat ini berwarna merah. Ini jerawat menjengkelkan menyebabkan masalah pada muka. Oleh kerana jerawat ini muka anda kadang-kadang kelihatan bengkak. 

Beberapa Cara Yang Anda Boleh Ambil Untuk Menangani Masalah Jerawat Ini Adalah:

Elakkan tekanan
Minum banyak air kosong
Pastikan kulit anda bersih dan mencuci muka dua kali dalam sehari
Makan makanan sihat, nutrien
Kurangkan solek
Mencegah menggosok kulit anda dengan pakaian
Jangan sentuh jerawat ini kerana menyentuh hanya akan meningkatkan jangkitan
Pastikan menggunakan produk yang betul dan diluluskan KKM

Cara Menghilangkan Jerawat
17 Tips Untuk Anda Amal Di Rumah Sekarang

Anda boleh membuat topeng muka dengan menggunakan epal dan pisang pulpa. Kisar kedua-dua buahan ini dengan lumat. Sapukan pada muka selama kira-kira 20 minit dan bilas dengan air.

Rawatan compress yang terbaik untuk jerawat buta.

Anda boleh mengitar semula beg teh sebaik sejukkan dahulu untuk merawat jerawat.

Beli cuka epal dari kedai. Ambil bola kapas, mencelupkannya ke dalam cuka epal dan sapukan pada kawasan yang terdapat jerawat itu. Anda boleh menggunakannya setiap hari sekali untuk keputusan lebih baik dalam beberapa minggu.

Ubat gigi juga terbaik untuk merawat jerawat buta, anda hanya perlu menggunakan ubat gigi di kawasan yang bermasalah sekali dalam sehari tetapi kaedah ini hanya berkesan untuk wanita kulit normal tetapi mereka yang mempunyai kulit sensitif tidak salah mencubanya.

Membuat topeng di rumah yang mudah dengan mencari dua bahan-bahan dari dapur anda iaitu cinnamon dan madu. Campurkan kedua-dua dalam jumlah yang sama tetapi anda boleh menggunakan kuantiti cinnamon yang kurang daripada madu. Membuat pes tebal. Sapukan pada muka dan apabila ia kering kemudian basuh.

Anda boleh menggunakan madu di muka untuk masalah jerawat tersembunyi ini.
Campuran pek susu dan madu juga yang terbaik. Membuat pes tebal, sapukan pada muka, kemudian basuh selepas 20 hingga 25 min. Lakukan ini setiap hari untuk mendapat hasil terbaik.

Anda boleh sapukan susu dengan pad kapas pada muka untuk merawat kulit jerawat buta anda. waktu yang sesuai adalah pada waktu malam. Tidur tanpa mencuci muka dan mencuci awal pagi.

Avocado dan mask madu juga terbaik untuk menangani jerawat buta ini. Hanya membuat pes tebal dengan menggunakan kedua-dua bahan untuk mendapatkan kulit yang sempurna.

Anda boleh menggunakan air mawar sama seperti susu pada waktu malam. Anda juga boleh menggunakan dalam mana-mana waktu siang sebagai toner kulit atau pembersih kulit, membuat lebih bersih dan lain-lain.

Buat pes dengan pudina dan air. Menggunakan pes hijau ini di muka, melakukannya dua kali dalam seminggu kerana ia adalah pilihan yang terbaik.

Ambil timun memotong dalam beberapa keping letak di kulit berjerawat itu selama kira-kira 10 hingga 15 min. Ini akan memberikan kesan menenangkan pada kulit dan membantu untuk menyejukkan jerawat terbakar.

Cuba untuk menggunakan putih telur kerana ia mengandungi pada vitamin dan protein yang membantu untuk membina semula sel-sel kulit anda, menjadikannya jerawat kecut. Hanya menggunakan putih telur seperti topeng pada muka apabila ia kering kemudian basuh.

Aloe vera gel juga terbaik untuk merawat jerawat buta. Anda boleh menggunakan mencuci muka dengan aloe vera gel ini.

Lemon juice juga boleh digunakan dengan pad kapas, perlahan-lahan boleh sapukan hirisan lemon pada tempat jerawat itu.Gunakan pes untuk wajah sebagai masker yang dibuat dengan kulit jeruk dan susu. Sapukan ini pada muka, apabila kering kemudian basuh.

Minum air kosong yang mencukupi, min 8 - 10 gelas setiap hari.

Sharing is caring  💜

Comments

Popular posts from this blog

TESTIMONI & MAKLUMAT PENUH SNE KAPSUL

DOS SNE UNTUK PESAKIT KANSER

LA'SOUL Korea Skincare