Tips Untuk Dapatkan Kulit Wajah Yang Sempurna Semua Orang Boleh Lakukanya

Kulit Yang Sempurna Adalah Impian Setiap Gadis Bukan Sahaja Di Malaysia Tetapi Di Dunia 
Saya tidak bercakap tentang kulit putih atau muka putih tetapi saya menggunakan perkataan "sempurna" yang bermakna tanpa apa-apa kesalahan, tanpa apa-apa kecacatan di semua tempat. 

Kulit yang sesuai dipanggil sempurna. Tidak guna juga jika kulit kita putih tapi masih ada cacat cela dekat wajah tu, dan ia tergolong dalam bukan kulit yang sempurna.

Kulit yang putih dan sempurna itu lebih baik untuk anda, dan cara untuk dapatkan kulit sempurna ini ada bermacam cara.

Disini Saya Sertakan 27 Tips Untuk Anda Amalkan Bagi Sempurnakan Kulit Wajah Anda: 

Perubahan tabiat anda atau gaya hidup. Pertama sekali anda perlu untuk membawa perubahan ke dalam gaya hidup anda.

Untuk kulit tanpa cacat anda perlu minum banyak air. Air bukan sahaja membantu menghidrat kulit anda tetapi ia juga bertindak sebagai pembersih di dalam tubuh, membantu untuk menjana sel-sel baru dan sihat dengan menyediakan cukup kuantiti oksigen kepada badan.

Cuba untuk mengambil tidur penuh. Kurang tidur boleh menyebabkan jerawat dan lingkaran hitam di bawah mata. Lingkaran hitam sentiasa kelihatan sangat buruk pada muka anda.

Cuba untuk mengelakkan tekanan kerana tekanan tambahan boleh membuat anda kelihatan seperti 40 tahun lebih tua walaupun umur anda baru 25 tahun.

Jangan merokok. Jangan minum alkohol kerana perkara-perkara ini hanya memusnahkan sel-sel kulit anda.

Cuba untuk melindungi kulit anda dari sinaran ultra violet matahari. Sinaran ini boleh merosakkan kulit anda. Pastikan menggunakan pelindung tabir surya yang mempunyai SPF lebih daripada 15 untuk menjaga kulit anda.

Cuba untuk melindungi kulit anda dari debu dan kotoran. Basuh muka anda sekurang-kurangnya dua kali dalam satu hari.

Mandi setiap hari.Selepas setiap mencuci atau mandi, cuba untuk melembapkan kulit anda dengan losyen yang baik.

Tentukan jenis kulit anda seperti dahulu sama ada ia adalah berminyak atau kering atau sederhana kemudian pilih produk kulit seperti asas, produk solek, sabun, losyen badan, krim dan lain-lain.

Jika anda mempunyai jerawat pada muka anda jangan sentuh dengan tangan anda lagi dan lagi kerana tabiat ini boleh meningkatkan masalah anda.

Cuba untuk memastikan sistem penghadaman anda untuk berfungsi dengan sepenuhnya kerana apa-apa gangguan dalam sistem penghadaman boleh menyebabkan jerawat.

Cuba untuk menjaga linen tempat tidur anda, pastikan bantal sentiasa bersih kerana bakteria pada bantal ini boleh merosakkan kulit anda.

Cuba untuk membersihkan berus pada setiap bulan jika anda menggunakan make up untuk kecantikan, kerana bakteria mudah melekat pada berus yang kotor.

Jangan gunakan tuala keras untuk mengeringkan air dari kulit anda. Sentiasa memilih tuala lembut.

Makan makanan yang sihat.Gunakan herba mencuci muka pada musim panas.

Re langkah solekan sebelum tidur.Menghabiskan masa dapatkan udara segar.

Membuat ponytail sebelum tidur supaya rambut berminyak tidak boleh disentuh dengan wajah anda.

Cuba untuk mengurangkan makan makanan berminyak. makanan berminyak boleh menyebabkan jerawat atau jerawat.

Gunakan air mawar sebagai toner kulit, jus tomato sebagai pencuci kulit kerana produk-produk semulajadi berfungsi lebih baik.

Anda boleh menggunakan madu pada muka anda untuk menjadikan kulit anda lembut dan berseri.

Jus lemon boleh bertindak sebagai agen pemutihan pada kulit anda. Ia boleh menjadikan kulit anda cantik. Ia boleh membantu sebagai produk anti-bakteria pada kulit anda. Ia membantu untuk menghilangkan bintik-bintik.

Cuba gosok hirisan tomato pada muka anda untuk kulit yang cantik.
Anda boleh menggunakan campuran kunyit dengan susu segar. Ia bukan sahaja menyembuhkan kawasan yang bermasalah tetapi ia juga melegakan keradangan kulit.

Ambil timun, potong menjadi bentuk keping, kini gosok keping ini pada muka anda sebelum tidur. Tidur tanpa mencuci muka anda. Basuh pada awal pagi.

Cuba untuk mengambil minyak kelapa, sapukan pada muka, urut perlahan-lahan selama 15 min. sekarang mencucinya. Mengulanginya sekali dalam sehari setiap hari.

Mudah-mudahan, ia akan menjadi sangat berkesan untuk kulit.

Comments

Popular posts from this blog

TESTIMONI & MAKLUMAT PENUH SNE KAPSUL

DOS SNE UNTUK PESAKIT KANSER

LA'SOUL Korea Skincare